25 Ekim 2010 Pazartesi

fm 2010 vs cm 2010





Aslında bu kapışma 5 yıldır var(sigames ile eidos interactive ayrılığından beri) ama bu 5 yıl içerisinde bir türlü cm serisi istenilen seviyede bir oyun olmadığı için fm herzaman baş tacı yapıldı. Cm nin hep o beklenen oyun olmamasının da çeşitli sebepleri vardı, örneğin dağıtımcı eidos'un cm nin yapımı için adı sanı duyulmamış bir oyun yapımcısı olan beautiful games studios(bgs) ile anlaşmasıydı. Gel gelelim bgs de zaten eidos tarafından kurulmuş, eidos bünyesinde çalışan programcılardan bazıları bu şirkete kaydırılmıştı. Cm nin 5 yıl boyunca dandirik oyunlar yapmasıda sigames'i memnun ediyordu tabi ve bu yüzdendirki fm serisi yıllarca üstünde sadece belli birkaç değişikler yapılarak artık temcit pilavı serisi bi oyun olmaya başlamıştı. Sigames fm 2009 da bile teee 4 yıl öncesinin taktik ekranı kullanıyordu. Maç motoru şöööyle bie makyajlanıp, yeni haberler konulup, oyun motoruna ufak tefek eklentiler yapılıp her yıl tekrar tekrar piyasaya sürülüyordu. artık milletinde canına tak etmiş olacak ki 2009 yılında 3d maç motoruna geçtiklerini açıkladılar ama ne 3d si??? adeta bana atari yıllarımı hatırlatan, grafikleri ayrıntıdan ve detaydan yoksun öylesine kötü bir maç motoru vardı ki, insanlar çoğu 2d oynamaya devam etti. Bu 2009 yılı içerisinde eidos ta akıllanmış olucak ki (çünkü gerçek fanatiklerini de kaybetmeye başladılar!) cm 2010'un çalışmaları için yeni programcılar ve yeni database yazılımcılarla çalışacaklarını açıkladılar. Bu sefer çok iddaalılardı ama her şirket oyunu için iddaalı konuşurdu.
Veee 2010 sezonu geldi çattı! herkes ne olacağını merak ederken eidos resmi sitesinden ilk oyun görüntülerini yayınladı. Yepyeni bir skin, yepyeni bir maç motoru, yepyeni bir database (ki database konusunda fm nin hep gerisinde kalmışlardı). Bunlarla da yetinmeyip çok akıllıca bir pazarlama tekniği ile piyasaya sürmeye hazırlanıyorlardı üstelik oyun multilanguage olacaktı(oyunun türkçe dil desteği olması bizi ayrıca memnun etmişti tabi). En büyük avantajı da cm 2010'u fm 2010 dan 2 ay önce piyasaya sürerek elde etmeye çalışacaklardı.
Cm 2010 piyasaya sürüldü, herkes fiyatı sadece 25 ytl olan olan oyunu almak için sıraya girdi. cm 2010 fm nin yıllarca yaptığı gibi "evrimi" değil "devrimi" seçmişti. Eski serilere nazaran kesinlikle daha iyi bi oyundu ama fm 2010'a alışmış gözler tabiki yadırgıyordu. Oyunu bolca övenler oldu (maç motoru benim ilk defa bi teknik direktörmüşüm gibi hissetmemi sağladı yalan değil) bunun yanısıra oyunu berbat bulanların sayısıda hiç az değildi! eidos adeta fm 2010 un eksiklerini görmüş ve sırf bu eksiklerini kapatan bi oyun yapmaya çalışmış olduğu açıktı. Bunun en büyük örneği duran top organizasyonları ve taktik ekranıydı,bu ekranlar fazlasıyla ayrıntılı ve gerçekciydi. Maç motoru konusunda da cm 2010 birkaç adım öndeydi, onlar 300 den fazla animasyon koydukları maç motoruna fm 2010 un cevabı sadece 100 animasyondu. Grafik motorundaki detay seviyeside fm 2010'u adeta 2 ye katlar niteliğindeydi...
Ama ne yazıkki kazın ayağı öyle olmadığı açık! maç motorunda ki o kendini tekrar eden buglar ve size işkence yaparcasına yavaaaaaaş ilerleyen fikstür beni resmen çileden çıkartdı oysa ki çok iyi niyetle almıştım cm 2010'u. Az önce fm 2010'un demosunu oynayan biri olarak yazıyorum bunları; rekabetin kızıştığı doğru ama fm 2010 hala tacını elinde bulunduruyor. Bence bu yıl fm 2010'un akıllanma yılı olacak, bizi salak yerine koyup heryıl neredeyse aynı oyunu piyasaya sürmeyi bırakıp artık devrim niteliğinde değişikler yaparak oyunu piyasaya süreceklerini düşünüyorum! Eidos ise böylesine komplike oyunlarda hata yapma lüksünün olmadığını ve komple bi oyun yapmak gerektiğini anlamıştır bence!
Bu kapışma pekçok kitleyi 2 ye böldü belki ama şu açık ki Eidos interactive'in fm ye alışan gözleri ve ilgiyi tekrar cm nin üstüne toplaması için daha çok çalışması yetmediği gibi fm ye denk değil ondan hep 1 adım önde projelere imza atmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder